Alla inlägg den 24 maj 2008

Av Folke - 24 maj 2008 19:51

Igår gick jag och Jesper på två helt meningslösa lektioner och sen satte vi oss i solen på skolpuben och inväntade Josefine, Ida och Jonas. Under tiden vi väntade sysselsatte vi oss med att dricka öl och studera fiskyngel. När kavalleriet sen anlände stack vi plus Tomi, Travis och David och spelade beachvolleyboll vid sportcentret. Lagen var Jesper, Folke och Josse med David som avbytare mot Jonas, Tomi och Travis. Efter en otroligt jämn match förlorade dock vi men jag skyller på att vi hade druckit mer bärs än de andra.


Eftersom det var så fint väder bestämde vi oss för att grilla på taket för omväxlings skull och David smet över till grannkorridoren och stal en större grill dessutom vilket var välbehövligt för Josse, Ida och Jonas hade köpt fläskfiléer deluxe. Det hela utvecklades till en stor och rolig tillställning på åttonde våningen.


Idag skulle jag och tjejerna ha åkt till Amsterdam men eftersom vi vaknade så sent fick vi nöja oss med Nijmegen city och så skjuter vi på Amsterdambesöket till imorgon.


Ikväll blir det kanske lite poker, sen blir man väl tvungen att se på schlagerfinalen också eftersom det finns svenska tjejer närvarande. Jesper anser att Charlotte Perelli ser ut som Vincent i Skönheten och Odjuret vilket jag förvisso kan hålla med om. Men jag tycker även att hon påminner om gubben i TV'n i Aphex Twin's video Come to Daddy. Alla dvärgarna i videon skulle möjligtvis kunna vara hennes barn också. Jag länkar den nedan i alla fall så bedöm själva...kanske är lite långdraget men jag tycker ändå det är lite roligt att hon påminner mig om Aphex Twin.



Ovido - Quiz & Flashcards