Alla inlägg under november 2008

Av Folke - 26 november 2008 22:22

I skrivande stund pratas det på Insider om den bloggande läraren Peter Andersson som fick sparken från sitt jobb på grund av sin blogg. Därför kan jag inte längre som många andra blogga om mina vardagsbetraktelser då jag trivs väldigt bra på mitt jobb och inte vill förlora det.


Trots detta har jag bestämt mig för att blåsa liv i min blogg igen men denna gång med en helt annan inriktning. Det är nämligen så att jag har börjat bygga en kajak. Jag, som knappt har snickrat sen träslöjden, har gett mig på projektet att bygga en kajak. Tanken är sen att den här kajaken ska föra mig Sveriges kust runt. Visst låter det spännande?


Jag och min gode vän Björn Nordle har anslutit oss till en studiecirkel som bygger kajaker. Vi är fem goa gubbar som delar en källarlokal ute på Norremark. Vår erfarenhet av havskajakpaddling och snickeri varierar avsevärt och jag är tämligen övertygad om att jag har minst erfarenhet av båda delarna.


Kajakmodellen jag ska bygga kallas för Najad och är designad av Björn Thomasson som är lite av en guru på området. Hans hemsida är fylld till bristningsgränsen med kajak- och paddlingsrelaterade texter och bilder.


Jag hoppas att jag fortfarande kan bibehålla mitt otroliga läsarsnitt på 15 personer men lyckas inte det är det inte heller hela världen då jag i alla fall kan läsa igenom denna byggdagbok till nästa kajak jag bygger.


Vrede uit!



Ovido - Quiz & Flashcards