Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Folke - 19 maj 2008 20:06

Idag har jag alltså 58 unika besökare på bloggen, det klår mitt tidigare snitt med hästlängder. Under april och maj har mitt snitt legat på ungefär 10-20 unika besökare per dag vilket jag kan förstå, med tanke på att jag bara delat med mig av bloggen till familj och vänner. Men 58 personer!? Det är mer än hälften av det totala antalet besökare jag har haft hittils hela månaden. Vad jag vet har jag inte ens så många vänner. Visst, man ligger runt 300 på Facebook men det räknas inte, det är inte riktiga vänner. På Facebook gäller mentaliteten den som har flest vänner när man dör vinner. Jag kommer nog inte vinna men jag ligger rätt bra till i alla fall. Nåja, det kanske har blivit någon konstig bugg med tanke på att jag har lagt ut en video om NEC eller något...jag borde inte få hybris ännu!


Hur som helst, för några veckor sedan hittade Jesper en mycket spännande sten på taket (vårat tak är täckt av stenar, de hade visst ett speciellt namn också sa Uhlmann, och de var dyra, vad hette typen Uhlmann?). Stenen är en helt vanlig sten som ser ut som den har gått av på ena sidan så den kan liksom stå upp. Men på den flata sidan visar sig en nästan perfekt avbildning av kontinenten Afrika! Man har ju hört om rostat bröd med Jungfru Maria på och stora cornflakes som ser ut som staten Illinois som säljs för hur mycket pengar som helst så jag och Jesper vädrade genast guld. Men, efter vår lilla fest i lördags är stenen spårlöst försvunnen! Jag misstänker Elmar som visade misstänkt mycket intresse för stenen, och han är dessutom en välkänd entrepenör.


Ser ni stenen, hör av er, hittelön utlovas! Detta börjar likna handlingen i Blood Diamond.

Av Folke - 19 maj 2008 15:51

Söndag morgon begav sig Jesper och Isac till Efteling som ska vara en av Europas bästa nöjesparker. Personligen var jag inte så sugen, dels för att det var rätt dyrt och dels för att man kanske inte får ut det mesta av en nöjespark när man är magsjuk. Hur som helst, jag, J-J, Anders och Elmar kollade på Parma - Inter och sen bestämde jag mig för att trotsa min oroliga mage och ändå bege mig från hemmet. Vi vandrade till Goffert Park som ligger vid NEC's arena. Där var det pompa och ståt för NEC som även hade vunnit returmötet mot Breda och därför var klara för UEFA-cupen. Alla spelarna kom upp på scenen och det var nog en 10000-15000 människor där och hyllade dem så det var riktigt roligt.


Ovido - Quiz & Flashcards