Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Däckbeslag

Av Folke - 11 maj 2009 20:58

Idag har jag börjat göra däckbeslag. Det är med hjälp av dem som man ska kunna dra linor över hela däcket. Jag har använt en metod som Björn Thomasson rekommenderar. Den går ut på att man gjuter in små "öglor" i glasfiber och epoxi med hjälp av gummislangar. Imorgon får vi se om det blev bra eller inte.

 
 
Ingen bild

Kalle W

12 maj 2009 23:06

Intressant ! Man kan göra mycket med expoxy -
jag ska pröva att göra handskfack till segelbåten. Vore bra med lite råd ! / P.

 
Ingen bild

grandmaster Göran

13 maj 2009 08:25

Blev det bra med öglorna?

 
Ingen bild

Folke

13 maj 2009 22:21

Jag tror de blev bra Göran, men får se säkert när jag har slipat ner lite och vänt på däcket och fått ut slangarna! Jag rapporterar sen.

Ringer imorgon ska vi se om jag kan hjälpa dig Pappa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Folke - 27 maj 2009 13:16

Jag misstänker att jag har utvecklat allergi mot ohärdad epoxi då jag har fått rätt rejäla utslag på armarna. Jag har väl inte varit försiktig nog med skyddsutrustningen när jag har jobbat med epoxin och nu får jag plikta för det.   Vet inte riktigt ...

Av Folke - 20 maj 2009 23:25

Idag sågade jag ut ett hål i däcket för sittbrunnen. Utöver det har jag lagt på ett till lager epoxi på skrovets utsida för det blev inte så bra förra gången. Imorgon ska jag mecka med skotten och förhoppningsvis börja sätta fast pedalerna till rodre...

Av Folke - 10 maj 2009 21:25

Idag fick jag inte mycket gjort alls. Däremot provade vi att sätta ihop min kajak och lyfta ut den. Mest för att se för att den skulle gå att få ut innan jag bygger färdigt den. Ingången till lokalen är rätt snäv. Vore jobbigt att ha byggt färdigt ka...

Av Folke - 9 maj 2009 17:09

Nu är snart skrovet färdigplastat. Jag skulle ha gjort det igår men det gick inte. Jag höll på att förbereda för fullt när en gubbe från Rygginstitutet (företaget vars källare vi lånar) kom ner och sa att jag var tvungen att sluta. Han sa att de skul...

Av Folke - 4 maj 2009 04:24

Att vakna klockan 02:55 av att klockan ringer, ge sig ut i den regninga natten för att åka till Norremark och ställa sig i en källare och blanda till epoxi och spackla på i en timme, det är ingen fest.   Zzzzzzzzzzzzz... ...

Ovido - Quiz & Flashcards