Alla inlägg den 23 april 2008

Av Folke - 23 april 2008 09:44

I mandags kväll kom jag tillbaka till Nijmegen efter nästan en vecka i soliga Växjö (jag vet, det är motsägelsefullt). Det hade varit en hard helg sa jag och Jesper hade lovat varandra att ta det lugnt ett tag. Pa vagen in i huset föreslog jag för Jesper att vi kunde ju i alla fall titta in pa andra vaningen för att säga hej innan vi gick och lade oss. Jesper var lite skeptisk först men när jag tipsade honom om att de kanske precis hade lagat mat (klockan var 23:30 vilket innebär middagstid för italienare och spanjorer) så tyckte han att det var en rätt vettig idé. Vi tittade in i köket pa andra vaningen och där var det stor fest med pompa och stat! Tydligen var det avskedsfest för de tva litaueskorna som bor i vara korridorer. Jesper, jag och Travis överöstes med hemmagjord pizza och öl, men jag och Jesper var starka och efter ungefär 30 minuter tackade vi artigt för oss och drog oss tillbaka till attonde vaningen.


I Sverige hade vi nagra mycket bra dagar. Min tid lades pa umgange med Josefine och vanner. Pa torsdagen var vi pa Stallarnas nyöppnade och kontroversiella torsdagspub. Vi förväntade oss overallklädda fackeltag och blockader men de lyste med sin franvaro (för er oinvigda har det varit ett fruktansvärt liv i Stallarnas gästbok rörande att de har beslutat ha öppet pa en torsdag som enligt en uraldrig tradition tydligen tillhör Pudas och inte nog med det sa var Stallarna dessutom sa fula att de snodde pub-konceptet som tydligen ocksa är patenterat av Pudas).


Pa fredag var det en lyckad men rätt skandalfri herrmiddag med paintball, mustasch, kostym och sovande i soffor.


Pa lördag var det ett slitet gäng som besökte Uhlmanns 25-arsfest. Men den var mycket lyckad ända. Mycket god mat, bra DJ's, och Uhlmann fick en fin cognac fran 1968 (ungefär samtidigt som Pudas grundades...hmm, det kanske var de som gjorde den fran början...vi kanske borde ha fragat innan vi köpte den!) av oss. Isac upplyste oss om att det var den enda av tre flaskor i Sverige, vilket gjorde det hela ännu mer exotiskt!


Söndag grillade vi i det fina vädret, men sa fort solen gick ner fick man ta tillflykt till värmen inomhus för da blev det nästan minusgrader.

Mandag akte jag och Josefine till slottsruinen i Växjö och hade en mysig picnic i det fina vädret. Jeppe och Travis upptäckte att de hade glömt bort att boka en biljett hem till Holland at Travis sa Travis fick betala lite extra för sin biljett hem...närmare 2000 kronor.


Tack alla för ett mycket roligt hembesök!

Ovido - Quiz & Flashcards