Alla inlägg den 2 april 2008

Av Folke - 2 april 2008 19:21

Marcus Allbäck har nu beslutat att återvända till Örgryte efter nästan tio års utlandsvistelse trots att han presterar bra i FC Köpenhamn. Det känns som att han försöker gå i Henrik Larssons fotspår. Fast medan Larsson investerade i ett par fina Haglöfs-kängor från Naturkompaniet nöjde sig Allbäck med ett par goa Everest från Stadium.


Larsson: Helsingborg - Feyenoord - Celtic - Barcelona - Man U - Helsingborg

Allbäck: Örgryte - Heerenveen - Aston Villa - Celta Vigo - Köpenhamn - Örgryte



Av Folke - 2 april 2008 17:57

7800:- bam! Nu slipper jag leva på Jesper och Josefine i augusti-september.

Av Folke - 2 april 2008 17:39

Rainbow Trinity består av Black Beauty, Yellow Danger och Red Rage. Rainbow Trinitys syfte i samhället är att bekämpa orättvisor i allmänhet och homofobi synnerhet. När de får en stund över bekämpar dessa superhjältar gärna superskurkar som Pastor Åke Green, Charlton Heston och Runar Sörgaard.


Mycket produktiv eftermiddag. Jag har suttit i köket med datorn och meckat med vår digitala portfölj som vi har i skolan. Den måste man göra jättemycket med för då blir lärarna glada. Dessutom har jag meckat i photoshop lite med bilden ni ser ovan.


Jag misslyckades med att göra en succétårta. Jag skyller på att jag inte kunde mala mandeln utan fick hacka den, plus att gasugnar är knepiga.

Av Folke - 2 april 2008 13:00

Kom precis hem från skolan. Mina anklar gör fett ont, två pass kickfit och en fotbollsmatch på med ghettoungarna i området sätter sina spår. Men David (en portugis som pluggar till sjukgymnast och praktiserar med NEC) som bor på vår våning har lovat att hjälpa mig träna upp anklarna igen, så det ser jag fram emot!


Idag var det att stort arrangemang på min praktikskola som kallades för Sing for Vietnam. Skolan har en vänskola i Vietnam och varje år åker en lärare från skolan dit i en månad med massa grejjer till skolan. För att samla ihop pengarna ordnar ungarna någon form av insamlingsgala, och i år var det ett stort sånguppträdande. Det var väl inte jättespännande, men i alla fall roligare än att sitta och uggla på en lektion där man förstår ungefär hälften av vad som försigår. Nedanför kommer lite bilder från händelsen i alla fall...notera min mustasch! Jag måste köpa nya rakhyvelblad, eller?


Efter lunchen ska jag traska iväg till affären och köpa lite ingredienser så jag kan göra en succétårta. Imorgon fyller nämligen Janne i vår klass år så då ska vi ha lite fest.

Ovido - Quiz & Flashcards