Alla inlägg den 6 april 2008

Av Folke - 6 april 2008 18:22

Idag, första dagen med fint väder på mycket länge, åkte vi allihopa till en stad en bit utanför Nijmegen som heter 's-Hertogenbosch (i folkmun, Den Bosch). En av våra lärare hade en vän som jobbar som guide där och hade erbjudit sig att visa oss runt gratis. Det var en mycket fin stad med massa kanaler, fina hus, kyrkor och parker. Vidare gjorde vädret hela dagen. Det var lite jobbigt att lyssna på honom dock för han hade nån form av enormt svinkopputslag eller liknande på ena sidan av näsan så det gick inte riktigt att kolla på honom utan att sluta lyssna.


Stan vimlade av fina uteserveringar och mysiga fik men av någon anledning ville folk att vi alla 20 skulle äta ihop, så då var vi tvugna att gå till restaurangen inne på V&D (som Åhléns ungefär) trots mina livliga protester. Jag köpte en seg och smaklös biffburgare med pommes frites och nån tråkig sås och en öl för 80 spänn. Det var svårt att dölja min besvikelse.


Det var en trevlig dag i alla fall och jag är glad att det har kommit lite fint väder, hoppas det stannar. Nu ska jag nog kolla på nån serie eller nåt.

Ovido - Quiz & Flashcards