Direktlänk till inlägg 2 juli 2008

EM i Salzburg

Av Folke - 2 juli 2008 16:59

Jag, min vapendragare Jesper och våra två goda vänner Yousef och Axner begav oss i Yousefs trotjänare till Volvo till Salzburg efter en helgs avskedsfestande i Nijmegen. Resan dit kördes till störst del av Yousef med gästspel av Jesper och Folke. Axner sov mest hela resan men lovade att han skulle köra massvis på vägen hem (Axners definition av massvis visade sig senare vara 19 av 135 mil på sträckan Salzburg - Växjö).


Med hjälp av Stina (vår GPS) manuvrerade vi oss utan problem till Grödig där vårat hotell låg vid foten av en alp, mycket idylliskt. Vi sov ett par timmar och spenderade sedan resten av dagen och kvällen i Salzburg.


Morgonen efter åt vi en stadig frukost serverad av vår värd och målade sedan lite flaggor på armarna med Yousefs medhavda ansiktsfärg. Den rann och färgade av sig som aldrig förr men det kanske berodde på att den inte skulle användas på armarna utan i ansiktet. Vi mötte upp med Pelle, Dybner och Zizmond med följeslagare på fanzone. Pelle och Zizmond lyckades köpa biljetter av nån nisse till priset av 220 euro men det skulle det ju också visa sig vara värt sedan.


Ett långt tåg av svenskar vandrade mot arenan sjungandes och hurrandes. I början var det hela mycket entusiastiskt men då det började gå upp för folk att det var en halvmil till arenan splittrades tåget och sjungandet upp mer och mer. Till slut kom vi i alla fall fram till arenan där himlen låg röd och resten är historia. Jesper beskrev tidpunkten vid Zlatans mål med följande ord "Jag grät, det var nog den bästa upplevelsen i hela mitt liv". Märk väl att Jespers liv vid tidpunkten för yttrandet hade pågått i nästan 27 år så han har hunnit vara med om en hel del bra upplevelser.


Enough said.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Folke - 27 maj 2009 13:16

Jag misstänker att jag har utvecklat allergi mot ohärdad epoxi då jag har fått rätt rejäla utslag på armarna. Jag har väl inte varit försiktig nog med skyddsutrustningen när jag har jobbat med epoxin och nu får jag plikta för det.   Vet inte riktigt ...

Av Folke - 20 maj 2009 23:25

Idag sågade jag ut ett hål i däcket för sittbrunnen. Utöver det har jag lagt på ett till lager epoxi på skrovets utsida för det blev inte så bra förra gången. Imorgon ska jag mecka med skotten och förhoppningsvis börja sätta fast pedalerna till rodre...

Av Folke - 11 maj 2009 20:58

Idag har jag börjat göra däckbeslag. Det är med hjälp av dem som man ska kunna dra linor över hela däcket. Jag har använt en metod som Björn Thomasson rekommenderar. Den går ut på att man gjuter in små "öglor" i glasfiber och epoxi med hjälp av gummi...

Av Folke - 10 maj 2009 21:25

Idag fick jag inte mycket gjort alls. Däremot provade vi att sätta ihop min kajak och lyfta ut den. Mest för att se för att den skulle gå att få ut innan jag bygger färdigt den. Ingången till lokalen är rätt snäv. Vore jobbigt att ha byggt färdigt ka...

Av Folke - 9 maj 2009 17:09

Nu är snart skrovet färdigplastat. Jag skulle ha gjort det igår men det gick inte. Jag höll på att förbereda för fullt när en gubbe från Rygginstitutet (företaget vars källare vi lånar) kom ner och sa att jag var tvungen att sluta. Han sa att de skul...

Ovido - Quiz & Flashcards