Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Folke - 17 mars 2009 23:09

Det verkar som det här med att bygga sjöfarkoster går i släkten. Farsan håller på att bygga en isjakt med några kollegor i Gävle. Nedan är en bild på den två-mans-isjakten de byggde förra året samt den de håller på att bygga nu (farsan är den stilige i mitten).

Av Folke - 17 mars 2009 23:01

Idag var jag ute själv i 2,5 timmar och ribbade järnet. Dels börjar man bli någorlunda haj på det här med att hyvla, sandpappra och passa in ribborna rätt men utöver det behöver jag inte längre skarva ihop ribborna. Detta är för att jag nu har börjat lämna utrymme för sittbrunnen så det går lite fortare än tidigare av den anledningen.


På fredag åker jag till England så därför hoppas jag ha däcket färdigribbat innan dess så man kan sätta igång med slipandet sen. Det ska nog gå!


Tack för alla kommentarer förresten!

Ovido - Quiz & Flashcards