Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Folke - 16 mars 2009 23:00

Det finns mer till byggarmode än blåkläder!


Dagens outfit idag blev ett par härligt välanvända svarta byggarbyxor med många fickor (Harald Nyborg 129:-). För att få en vågad kontrast har jag valt att köra en något oversized Eckö t-shirt på överkroppen. Den fick jag av min värdfamilj när jag jobbade på Jersey förra sommaren. Min värdbror skulle slänga den, men nej nej tänkte jag, den kan jag ha för att imponera på grabbarna när jag bygger kajak i höst! Det är viktigt för mig att vara snyggt klädd trots att jag befinner mig i en dammig källarlokal ute i djupaste Norremark.


Fäst i byggarbyxorna har jag en klassisk täljkniv från Roseilli (159:- Järnia). Den är vass som Kevin Costners katana i Bodyguard och skär genom granribborna som om de vore smör. I vänsterhanden håller jag ett vattenpass i plast från Hultafors (99:- Clas Ohlson), det är bra att ha till lite allt möjligt när man bygger kajak. Dessutom har jag ett i reserv om det ena skulle gå sönder.


I högerhanden håller jag själva navet i mitt kajakbygge - min dubbeleggade japansåg från Bacho (399:- Järnia), hurra för julafton! Bakom mitt högeröra skymtar en klassisk snickarblyertspenna från (jem & fix, 4 för 29:-).

Det var allt för idag, nu ska det snickras med stil!

Ovido - Quiz & Flashcards